Известие

Collapse
No announcement yet.

Питанки относно 2.0ТС моторите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от danchev63 Покажи съобщение
    На снимката съм отбелязал знака за VDC. Ако го няма значи няма тази система. ASR аз си го превеждам така - "автоматична стабилизираща система". Нямам представа дали има роля и против боксуване. Обясниха ми, че има сензор наречен G, който следи ориентацията на колата. Има още един сензор(електронна платка във волана) който следи ъгъла на завиване на колелетата, така двата сензора определят една траектория която автомобила се стреми да поддържа и това е стабилизиращата система. VDC от своя страна чрез компютъра и ABS(антиблокиращата система) упражнява регулиране на оборотите на автомобила - отнема газта - или натиска съответната спирачка на колелото което превърта за да изравни оборотите. Тези действия се извършват само ако компютъра подаде съответния сигнал, което значи, че може само да намали горивото на двигателя или само да натисне съответната спирачка или едновременно да задейства и двете. Това обяснение давам само с уговорката, че на мен така ми е обяснено ако някъде съм сгрешил значи или не съм разбрал или са ме излъгали мен.
    Колега ето превод на текста от книжката чрез гугъл:

    VDC И ASR
    СИСТЕМИ
    (По искане за версии / пазари
    където е приложимо)
    VDC СИСТЕМА (превозно средство
    Dynamics Control):
    ОБЩИ
    VDC е електронна стабилност на превозното средство система за контрол, които действат на въртящ момент и спиране на колелата по диференциран начин, помага да донесе кола обратно към правилния курс в случай на загуба на сцепление.
    Докато пътуват с автомобила е подложена на напречните и надлъжните сили, които могат да да се контролира от водача до към когато гумите предлагат адекватно поведение на пътя;
    , когато това попада под минималното ниво, колата започва да се отклонява от курса изисква от водача.
    Горе всички по неравни повърхности (като например
    павета, или поради наличието на вода,
    лед или почвата), промени на скоростта (при ускоряване или спиране) и / или курс (Завои или необходимостта да се избегнат пречките) може да доведе до гумите да губят сцепление. Когато сензорите долавят и условия, което би довело до занасяне, системата VDC актове на двигателя и спирачките, генериране стабилизиращ момент.
    VDC работата на системата
    Система VDC се включва автоматично когато колата е започнала и не може да бъде изключен. Все още обаче е възможно да се намалят извън експлоатация на ASR система натискане съответния бутон в центъра конзола. Основните компоненти на системата VDC са:
    - Звеното за електронно управление, които обработва сигнали, получени от различни сензори и води до най-подходящата стратегия;
    - Сензор, който засича позицията на кормилното колело;
    - Четири сензори, които откриват на въртене скорост на всяко колело;
    - Сензор, който открива въртене на кола около вертикалната ос;
    - Сензор, който открива със странично ускорение(Центробежна сила).
    Производителността на системата нива, по отношение на активните безопасност, не трябва да предизвиква водача да тече безсмислено и неоправдано рискове. Движеща сила за поведение трябва винаги да да са подходящи за условията на повърхността на пътя, визия и трафик. Отговорността за безопасността на движението по пътищата е винаги и така или иначе превозното средство грижа на водача.
    Системата VDC помага на водача да запазите контрол на автомобила в в случай на загуба на сцеплението на гумите. Сили, предизвикани от системата VDC да се контролира липсата на стабилност на автомобила винаги и така или иначе зависи на сцепление между гумата и пътната настилка.

    Сърцето на системата VDC е сензор, който произхожда от областта на въздухоплаването, който открива завъртане на колата около вертикалната си ос. Центробежните силите, генерирани, когато колата работи на завой са открити от един много чувствителен, сензор за странично ускорение.
    Стабилизиране на действие на системата VDC се базира на изчисленията, направени от електронна система за контрол, единица, която обработва сигнали, получени от въртене на волана, страничното ускорение и индивидуални сензори за ротация на колелото. Тези сигнали позволяват на блока за управление За да признае маневра, водачът има намерение да направя, когато завъртите волана
    колело. Контролният блок обработва информация, получени от сензори и е следователно може да се открие позиция на колата и я сравнява с траектория на водача биха искали да следват миг от миг. В случай на несъответствие, контролното устройство избира и команди на най-подходящите действия да
    донесе на автомобила обратно до необходимата курс в рамките на частица от секундата: спирачна една или повече колела в различен спиране сила и, ако е необходимо, той намалява мощността, предавана от двигателя. Коригиращи действия са се променили и
    контролира непрекъснато, докато колата се връща
    на задължителен курс.
    Действието на система VDC значително повишава активната безопасност на превозното средство при много критични ситуации и е особено полезно, когато на пътя условията на повърхността сцепление се променят.
    За VDC, ASR и ABS системи за работа правилно, гумите трябва да бъдат от една и съща марка и тип на всички колела, в перфектни условия и преди всичко на определен тип, марка и размер.

    ASR ФУНКЦИЯ (Antislip Регламент "): ОБЩИ ASR система интегрира система VDC контролиране на превозното средство шофиране и следващите в експлоатация автоматично всеки един момент, или както на задвижващите колела, занасяне. Две различни системи за контрол се активират, в зависимост от условията за плъзгане:
    - Ако занасяне се отнася както за шофиране колела, защото то е причинено от прекомерно мощност предадена, система ASR намаляване на намаляване на мощността, предавана от на двигателя.
    - Ако занасяне се отнася само до едно място за управление колела, система ASR съкращения в автоматично спиране на занасяне колело, с ефект, подобен на този на самостоятелно самоблокиращ диференциал.

    Действието на системата ASR е особенополезни при следните условия:
    - Влачене на вътрешното колело на прегъвайте, поради ефекта на динамичните промени на товара или над ускоряване.
    - Прекомерна власт, предавани колела, също и по отношение на условията на пътната настилка.
    - Ускоряване на хлъзгави, заснежени или заледени
    повърхности.
    - В случай на загуба на сцепление на мокра повърхност (аквапланинг).

    Включване на НА ASR ФУНКЦИЯ
    ASR Функцията се включва автоматично всеки път, когато двигателят се стартира. При пътуване е възможно да превключите система и отново натискате ключа (A-fig. 144) на централната конзола.
    Предупредителна светлина (B-fig. 144) ключ се оказва да се посочи, че системата е изключен.
    Ако функцията е изключена по време на пътуване, тя ще се превърне отново автоматично следващия път, когато двигателят се стартира.
    ВАЖНО При шофиране на сняг, снабдени с вериги за сняг, ако могат да бъдат полезни за да изключите функцията ASR: в тези условия в действителност, влачене на шофиране колела при потегляне помага да се получи по-добро сцепление.
    Рязане на НА VDC СИСТЕМА
    Рязането на система VDC е показан от мигането на предупредителна светлина (A-fig. 145) на арматурното табло, да информира водача, че колата е в критично
    условия на стабилност и сцепление.

    VDC И ASR СИСТЕМА
    НЕВЪЗМОЖНОСТТА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ
    В случай на повреди на VDC и ASR системи изключите автоматично и предупредителна светлина (A-fig. 145) на инструмент клъстер свой ред върху горящите постоянно.
    В таблицата по-долу обобщава индикации от предупредителни светлини в различните условия на работа. В случай на повреда на VDC или ASR системи, колата се държи като версия, които не са оборудвани с тези системи:
    във всички случаи, се препоръчва да контакт Упълномощен Alfa Romeo възможно най-скоро.
    Условия за използване на предупредителна система ASR VDC предупреждение светлина ABS предупредителна светлина EBD предупредителна светлина или светлина вина за състоянието на бутона на касетъчните на касетъчните на касетъчните Стартиране на двигателя лампа за около за около за около за около
    (Превръщането от ключово значение за MAR) проверяват 4 секунди 4 секунди 4 секунди 4 секунди
    Шофиране в
    ASR на ASR позволи OFF OFF OFF OFF
    Нормален
    VDC позволиха
    Условия ASR разстояние ASR, увреждания На Off Off Off
    Ръчно VDC позволиха
    Шофиране в
    ASR на ASR активна Off Flashing Off Off
    Условия
    VDC активни
    , които биха могли
    ASR разстояние ASR инвалиди На Мига Off Off
    причини занасяне
    Ръчно VDC активни
    ASR ASR система за вина с увреждания На На OFF OFF
    Повреда VDC VDC с увреждания На OFF OFF
    Повреда VDC / ASR VDC / ASR с увреждания относно Off Off
    Повреда ABS ABS / VDC / ASR с увреждания На На На Off
    Повреда EBD ABS / VDC / ASR / EBD увреждания На На На На
    Това накрая е таблицата но не излиза като такава. За това я оставям така защото горе долу са една под друга колонките.
    sigpic
    Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
    АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
    АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

    Comment


    • #62
      Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.

      Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:

      1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
      2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
      3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
      4.Лявото огледало не се прибира електрически
      5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
      6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
      7.Счупено е копчето на десния прозорец
      8.Пепелника разбира се
      9.Накладките са на желязо
      10.Спукан стоп и стр. мигач
      11.Съединителя е за смяна
      12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка

      Мисля, че като за начало е достатъчно. Иначе колата върви много и ме кефи!
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
        Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.

        Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:

        1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
        2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
        3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
        4.Лявото огледало не се прибира електрически
        5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
        6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
        7.Счупено е копчето на десния прозорец
        8.Пепелника разбира се
        9.Накладките са на желязо
        10.Спукан стоп и стр. мигач
        11.Съединителя е за смяна
        12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка

        Мисля, че като за начало е достатъчно. Иначе колата върви много и ме кефи!
        E тези точки не са толкова страшни, пък и част от тях са във списъка за първоначално обслужване. По сериозни са централното и съединителя, но и те се оправят.
        Със здраве да си я караш колега и да се гледате взаимно.
        sigpic
        Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
        АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
        АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

        Comment


        • #64
          Честито и от мен - със здраве да си я караш и да и се радваш.
          Въоръжи се с търпение и известно количество пари.
          Ще си я стегнеш полека-лека - така сме всички, но ти би трябвало да го знаеш.
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
          sigpic

          Comment


          • #65
            Хайде и от мен честито, за втори път днес! Пак си взе "талянка" но щом те кефи... Оттук натам единствено хиляди безаварийни колометри!
            Лудия

            Comment


            • #66
              Честито колега, много да си те радва и хиляди безаварийни километри ти пожелавам. А за проблемите помни, че с желание и пари всичко се оправя.
              Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
              Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
              FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

              Comment


              • #67
                Честито!!! Дълго и безавариино шофиране!!!
                Проблемите са неизбежни - не се притеснявай, ще ги отстраниш
                А поне спазарихте ли цената, заради тия забележки?
                sigpic

                Comment


                • #68
                  Честито и от мен , колега... Да си я караш с кеф..... Винаги съм казвал , че такава кола в каквото и състояние да е и за каквито и пари да е - винаги са и малко!!!
                  sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                  Comment


                  • #69
                    Благодаря!Хиляди безаварийни километри и на вас.Надявам се за сега това да са и забележките.То километрите ще си покажат. Цената е спазарихме на 3300, като с прехвърляне и сняма на толони ми излезе точно 3500лв.
                    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                    Opel Astra J
                    ex:
                    Alfa Romeo 164 2.5TD
                    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                      Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.

                      Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:

                      1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
                      2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
                      3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
                      4.Лявото огледало не се прибира електрически
                      5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
                      6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
                      7.Счупено е копчето на десния прозорец
                      8.Пепелника разбира се
                      9.Накладките са на желязо
                      10.Спукан стоп и стр. мигач
                      11.Съединителя е за смяна
                      12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка

                      Мисля, че като за начало е достатъчно. Иначе колата върви много и ме кефи!
                      Боби,точно АСР-а е система против боксуване,а ВДЦ е система за стабилност,и в двата случая всичко се управлява от АБС-а,демек като боксуваш ти спира колелата,и ти връща сама педала на газта
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #71
                        В случая спира ли колелата или само отнема газта? Щото ми се чини стар ABS-a за целта...

                        А и тя няма сила да буксува
                        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                        Lancia Kappa JTD '98 -

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                          В случая спира ли колелата или само отнема газта? Щото ми се чини стар ABS-a за целта...

                          А и тя няма сила да буксува
                          Що да е стар бре,но не съм сигурен,мможе и само да ти веъща газта
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #73
                            Еми 2000-2001 - старичък ми се види.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                              Еми 2000-2001 - старичък ми се види.
                              2001 има 147,а при нея участва в АСР-а и ВДЦ-то .
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment


                              • #75
                                Да не отварям нова тема ще питам тук. МОга ли да и сложа 16' джанти на моята?В момента е с оригиналните 17-ки и гледам,че спирачните апарати са на милиметри от тях.Ако сложа 16-ки метални, оригинални от 166 ще станат ли?
                                Last edited by Boby; d.m.y г., 12:45.
                                Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                                Opel Astra J
                                ex:
                                Alfa Romeo 164 2.5TD
                                Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                                Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                                Comment

                                Working...
                                X